صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 15 من 17

الموضوع: [مشروع ] demon may die

[مشروع ] demon may die

لعبة dimon may die لعبة من تصميمى بس للاسف مش حقدر احط صور عشان محرئش اللعبة بس قريب حديكو الانترو
    القصة
    تيدا منذ الاف السنين عندما استدعى بعض السحرة اليونان و الكهنة الفراعنة وحوش هائل من العالم السفلى demon للسيطة على العالم و لكن الوحش قضى عليهم جمعا لاخذ طاقتهم فكان لابد من ردعة فقام محربين كثر بمحاربتة فتم هزيمتهم و جاء محاربى اشداء محار السحر و كان من مصر و محارب بالسلحة بقوة هائلة و كان من اسبرطة اليونان و لكن رغم طاقتهم الهائلة لم يستطيعو هزمو و كان لابد من اتحاد ارواحم souls و كان هناك واحد فقط يملك مثل هذة الطاقة و هو صائد الارواح و بعد هزيمتة قامو باتحاد ارواحهم و شكلو مقاتل هائل يستطيع دمج السحر مع الاسلحة و اسمة magic worrier و قام المحارب بهزم الوحش و لاكن لانبعاث الطاقة الهائلة من الوحش قامت بفتح فجوة زمنية و تبعثرت كل الطاقة و بعضها ذهب فى الزمن و للسيطرة على الطاقة كان لابد للمحارب من فصل روحة و بعد السيطرة على الطاقة اختفت ارواح المحاربين فى مكنين غامضين

تكملة القصة بكرة عشان لازم انام عندى امتحان كمية الساعة عشرة اصبح بكرة

رد: مشروع demon may die

طيب حلو وموفق يا سيدي وعلى اي برنامج ناوي ؟
    dark
    مستحيل سي بلس بلس هههه.
    مجرك جاهز 3d game studio
    او على virtolls
    ؟؟؟؟؟؟

الصورة الرمزية kakarot
    kakarot غير متصل عضو مميز في منتدى التسجيلات الإسلامية

بالتوفيق إن شاء الله باللعبة

بسم الله
    بالتوفيق يا اخ سبارتا .. بس عايزين نعرف نوع اللعبة .. يعني RPG ولا FPS ولا ايه .. مش مهم عاملها بايه المهم هي نوعها ايه .. بالتوفيق

لعبة انا حعملها انشاء الله على virtools و 3d max و لاكن حتاخد منى وقت لانى اجيد المكس بنسبة 85% و السنوية العامة و اللعبة مغامرة rpg مراحل و كان ممكن اعملها على سى++ بس كنت حيتعين بتنين اصدقاء جيرانى و كانت حتاخد وقت اطول و باقى القصة ان طاقة شريرة حتسيطر على واحد فحيجند devils من تحت الارض عشان يجمع souls , يحرر زعيمة الديمون و بطريقة ما حتحرر روح المحارب المصرو و فى فصل من فصول اللعبة حيحرر روح الاسبرطى و يدورو علة طاقة التجميع عشان يوحدو نفسهم النهاية و المفروض الباقى مفهوم و اللعبة المقرر ليها 18/7/2008

هو مفيش اى تعليق على القصة و على فكرة دة فكرتى و مش مقتبسها او مالد فعايز تقيم و نقد و راى باس بلاش حد ينقد بهجوم براحة

طيب اخوي حلو بس انت محتاج حد يعملك افلام للعبة على هيك قصة طيب عندك يا سبارتا الشخصيات جاهزة تبعتلي اياهم بعدين مش هلا لانه انا خلال اسابيع احاول اعملك فلم للعبة ايش رايك بشخصيات اللعبة على برنامج سري هههههه للغاية خاص بي مش هلا لما تحضر الاجسام والقصة حلوة بس محتاجه عقل يعملها فلم قصتك عبارة عن فلم وليسات احداث لعبة على ما اعتقد!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    وعلى كل موفق بانتظار لعبتك بس يا سبارتا الله يخليك يعني انا زيك كنت مستهتر بالسي بس لا تقلي هاض ولا هداك حاول يعمل لعبة على السي انا السي بعرفه وبعرف انه مستحيل اي عربي بعرف يشتغل على السي لانه في الالعاب احذر يوجد عرب محترفون في السي للبرامج واذكياء جدا ولكن الالعاب لا تقلي الله يخليك اصلا الالعاب محتاجه تكون فاهم الدايركت والدايركت يمكن تتقنه في سنين اذا كنت محترف وفي حالات خاصة بكونه من الله بتقنوه في اشهر ؟.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وهذه معجزة انت لا تعرف عن ماذا تتكلم هذا ليس دارك بيسيك اخ سبارتا وليس برنامج سهل مقارنة السي انت لا تتصور حاولت اعمل حركة بسيطة مع دوران واطلاق نار اخد مني 40 سطر والاسطر نقلتهم حنى من موقع دروس ههههههههه وتقلي تعمل لعبة على السي كلام غير مقبول الا اذا كان جيرانك عباقرة الكون؟؟؟!!! حل اخر.

ويا رب تصنع افضل لعبة في العالم وانا معك وكل الاعضاء

على فكرة عندي برامج صناعة افلام للالعاب ماشي سبارتا وانا مستعد احاول اعملك فلم للعبة بس بشخصياتها الثلاثية البعد مش صور زي لعبة اسد الفلوجة اوكي وشكرا.

رد: [مشروع ] demon may die

اخ برنسيس انا شاكر تفاعلك بس انا عندى برنامج لتصميم الافلام و جيرانى بقالهم اقل واحد فيه 5 سنين فى c++ و بيشتغلو فية دلوقتى

بسم الله
    حلوة القصة .. بس انا في حتة مش فاهمها .. الفجوة الزمنية اللي اتفتحت دي هتسبب في نقل احداث اللعبة من تاريخ قديم الى تاريخ معاصر ؟

دة حتسبب فى حفظ الطاة عشان حتبقى تسيطر على بنيادم عادى
    و تحفظ طاقة المحاربين

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sparta22 مشاهدة المشاركة
    دة حتسبب فى حفظ الطاة عشان حتبقى تسيطر على بنيادم عادى
    و تحفظ طاقة المحاربين
    بسم الله
    انا مش فاهم برضو .. احداث اللعبة بعد الفجوة الزمنية هتكون في تاريخ حديث ولا قديم ؟ !

لا حتحول لتاريخ جديد عشان تبدا اللعبة

بسم الله
    ايوه كده .. كده تبقى ان شاء الله لعبة رائعة .. شد حيلك .. واحتمال لما تخصلها استأذنك في القصة واعملها انا الجزء الثاني .. شد حيلك

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة